VTEM SlideshowVTEM SlideshowVTEM SlideshowVTEM SlideshowVTEM SlideshowVTEM SlideshowVTEM Slideshow

 

 

Село Липнички Шор је у области Доњег Јадра, округ подрињски, срез јадрански, општина грнчарска. Село лежи на равници са десне стране пута који води од Лознице према Шапцу. Село је ушорено и подељено на ма(ха)ле.
Из књиге „Рађевина и Јадар“ 
 
 
 
 
Распоред часова Распоред задатака Школски календар

Локација школе

Матична школа се налази у центру приградског насеља Липнички Шор, шест километара удаљеног од Лознице, са десне стране магистралног пута Лозница-Шабац. На истом путу... Више>>

Развој школе

Основна школа у Липничком Шору отворена је у јесен 1944. године. Све до отварања школе ученици са нашег подручја похађали су школу у околним селима ...Више>>

Друга шанса

Свако савремено друштво суочава се са великом одговорношћу да становништву омогући да кроз образовање развије личне, професионалне и социјалне компетенције које су... Више>>
уторак, 02 фебруар 2016 13:07 Аутор Super User
Нови вртић у ОШ „Свети Сава“ у селу Козјак, у Лозници отворен је 3. јуна 2015. у оквиру активности пројекта „Вртићи без граница 2 – квалитетно инклузивно предшколско васпитање и образовање у Србији“.
У адаптацију и опремање две школске учионице, захваљујући подршци УНИЦЕФ-а и Швајцарске агенције за развој и сарадњу (СДЦ) уложено је више од 1,2 милиона динара. У адаптираном простору боравиће око 40 деце узраста од 3-5,5 година која до сада нису укључена у предшколско васпитање и образовање.
За њих је ПУ „Бамби“ развила посебан програм који ће се одвијати пет дана у недељи (у трајању од 4 сата), а малишани ће боравити у две васпитне групе. Програм је бесплатан.
Свечаном отварању вртића присуствовали су Љубинко Ђокић, помоћник градоначелника Лознице, Јанко Алексић, члан Градског већа задужен за месне заједнице, Ковиљка Радић, директорка ПУ „Бамби“, Драгана Коруга, програмска координаторка ЦИП-Центра за интерактивну педагогију, васпитачи, деца и родитељи.
ПУ “Бамби” из Лознице, заједно са локалном самоуправом, већ пету годину систематски ради на повећању обухвата деце узраста 3-5,5 година квалитетним инклузивним програмима, са циљем да се у вртиће укључи што већи број деце из друштвено осетљивих група.
Локална самоуправа финансијски је подржала програм кроз плате васпитача, израду пројектне документације и обезбеђивање надзора за радове у објекту, као и покривање редовних материјалних трошкова. Према речима Љубинка Ђокића, локална самоуправа ће наставити да подржава предшколско васпитање и образовање и реализацију програма како би се што већи број деце укључио у вртиће.
Драгана Коруга из ЦИП-а истакла је да је отварање вртића у Козјаку “један од примера да предшколско васпитање и образовање буде доступно за сву децу и родитеље у срединама у којима живе”.
Посебним програмима, кроз Iи IIфазу пројекта “Вртићи без граница”, обухваћено је укупно 221 дете узраста 3-5,5 година. Укупан обухват деце овог узраста на територији Лознице је 37,28%. Од тога, 12% су деца из сеоске средине, 11,76% су деца ромске популације, 5,8 % деце из сиромашних породица, 4,07% деце са сметњама у развоју и инвалидитетом.
Васпитачи заједно са децом и родитељима развијају пројектне теме по моделу учења заснованог на пројектима (Калеидоскоп) који је настао уз подршку Института за педагогију и андрагогију Универзитета у Београду.
Адаптација деце у овим групама је много лакша и краће траје, деца имају бројне прилике да се играју, уче и истражују у друштву вршњака што доприноси развоју различитих социјалних вештина (пре свега брига о другима, емпатија и сл.) у много већој мери него што је то случај када су у питању узрасно структуиране групе.
Додатан квалитет састоји се у пружању прилика за вршњачко учење. Задовољство родитеља је велико, јер пре ових програма деца нису имала шансу да се укључе у предшколско васпитање и образовање што због удаљености, што због високе цене услуга.
Пројекат „Вртићи без граница 2 – квалитетно инклузивно предшколско васпитање и образовање у Србији“ партнерски реализују УНИЦЕФ и Министарство просвете, науке и технолошког развоја у сарадњи са ЦИП-Центром за интерактивну педагогију, уз подршку Швајцарске агенције за развој и сарадњу.